Lämna mig och Mekkonen i fred

Vakna sent igår morse, hade kollat skit TV halva natten...
Skulle upp 7, vaknade, fem i åtta helvete! Börjar ju halv 9! UPP borsta tänderna kuta till tunnelbanan hinner precis! Sitter och svettas en station. I husby går folk på och en tjej i min ålder sätter sig mitt emot mig. Hon såg ut som Ida, hon tog sin mobil (likadan som min) och ringde nån, säkert en kompis... Och dom började snacka om innebandy och ishockey. Sen kom det, deras liknelser mellan innebandy och ishockey, jag försöker hålla mig lugn, bara tre stationer kvar! Härda ut! Men då säger hon det som jag bara inte kan låta gå! Hon sa att innebandy är "en tuffare fysisk utmanande sport" än ishockey!!! Jag väntade tills hon la på. Då small det! SOM I HOCKEY! INTE FJOLLBOLL! jag sa: tycker du verkligen att innebandy är en tuffare sport än ishockey? hon såg jättekonstigt på mig och tittade sedan åt andra hållet. Jag fortsatte: Du vet ingenting om sport, du är fan dum i huvet!!! Vid näckrosen kutade jag till bussen, hann precis med den! kutar till lektionen och hinner dit en minut innan vi ska in! Jag hann! :-P Jag satt bredvid Mekkonen yeeah! ;) 
Nästa lektion (svenska) så tror jag inte mina ögon när jag kommer in i klassrummet, tjejen, från tunnelbanan sitter där med läraren! Alla sätter sig, även hon, läraren säger att vi har en ny i klassen, jag ber till gud att det inte är hon. Det är hon! Jag ryser till när dom säger hennes namn: Malin... Mitt jävla favoritnamn på tjejer ju! Kan den här dagen bli värre? Ja det blev den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0